Acidesa d'estómac

Com ja hem dit l'acidesa és una sensació ardent i dolorsa que es presenta a l'esòfag, just darrere de l'estèrnum. El dolor por començar al pis i irradiar-se cap al coll o la gola, acompanyat d'un sabor amarg a la gola i a la boca.

Aquesta sensació resulta d'una acumulació d'àcid de l'estómac dins l'esòfag, la qual cosa dóna lloc a la irritació. Pot ser causada per:

• Una malaltia de reflux gastroesofàgic
  • Per un espasme esofàgic
  • Per alguns medicaments antiinflamatoris

Quina causa produeix l'acidesa?

Quan mengem, el menjar passa de la boca a un tub animenat esòfag. Per entrar a l'estómac, el menjar ha de passar per una obertura entre l'esòfag i l'estómac. Aquesta obertura actua com una porta que permet passar el menjar a l estómac. L'obertura a l'estómac o vàlvula es tanca una vegada es travessada pel menjar.

Si la vàlvula no es tanca, l'àcid de l'estómac retorna a l'esòfag. D'aixó se'n diu reflux. Aquest àcid pot issitar l'esòfag i és la causa de l'acidesa.

Quins factors poden fer aumentar l 'acidesa?

Hi ha dibersos factors que aumenten l'acidesa, tot i que no afecten a tothom per igual. Aquest factors son:

• Embarás
  • Vestir roba estreta
  • Fumar
  • Pendre cafè
  • Alcohol
  • Alguns aliments com xocolata, tomaquet, menta, ceba...Sobretot els aliments ácids.
  • Àpats amb molt de greix o picants.
  • Alguns medicaments com els antiinflamatoris.

Com es soluciona l'acidesa?

Hi ha diferents solucions per tractar l'acidesa, la principal es la presa d'una antiàcis

Despres trobem tractaments homeopatics com la Nux Vomica o fitoterapics com l' Iberogast.

En cas de tractar-se d'una acidesa freqüent o severa, el metge li haurá d'indicar la medicació mes adequada.

Es pot prevenir l'acidesa?

El princial tractament es canviar l 'estil de vida, adoptan els seguents consells:

• Intenti sopar almenys 2 o 3 hores abans d ficar-se al llit.
  • Aixequi el capçal del llis uns 10 cm (posant-hi uns tacs de fusta a les potes)
  • Perdi quilos si te accés de pes
  • Eviti els àpats pesats
  • Faci apats lleugers, amb poc greix