El Magnesi

El nostre cos conté aproximadament entre 20 i 28 gramos de magnesi, el 60% - 60% del total del magnesi es troba als ossos, al voltant del 27% en el muscul y el 6% - 7% en altres cél·lules. 

Fonts de magnesi

Les principals fonts de magnesi son les seguents: 

  • Verdures de fulla verda: bledes, espinaques...
  • Fruites: plàtan, alvocat y albercoc.
  • Fruits secs: nous, ametlles, anacard...
  • Xocolata 
  • Cereals y llegums: arròs integral, pesols, cigrons..

¿Que pot provocar un dèficit de magnesi? 

La recomanació diària actual per la població adulta és de 300 mg al dia. En general les persones que segueixen una dieta equilibrada i amb una quantitat suficient d'aliments d'origen vegetal no solen tenir mancances d'aquet mineral.

Encara que una alimentació variada i equilibrada ajuda a mantenir un nivell òptim del magnesi, el dèficit d'aquet mineral es relativament freqüent, sobretot en algunes situacions:  

  • Consumir una dieta desequilibrada sense hortalisses fresques.
  • Beure alcohol sovint i amb altes dosis.
  • La presa d'alguns medicaments antidepressius, provoca un dèficit d'aquet mineral. 
  • Alguns problemes intestinals provoquen una mala absorció de magnesi. 

El dèficit de magnesi sobretot es veu afectat en situacions fisiòlogiques que requereixen un aport major, com per exemple l'estrès o la practica esportiva intensiva